donderdag 20 juni 2013

Serious shit

'Wat denkt u dat u aan het doen bent?'
'Ik eet.'
'Met die stokjes zeker! Ja hoor, meneertje. Eten met stokjes. Maak dat de kat maar wijs.'
'Wok 2 Go heet deze tent. Je krijgt hier stokjes bij je maaltijd. Ik kan er ook niks aan doen.'
'Leugens! Ik zie het aan uw gezicht. Ik zie het aan uw trillende vingers. Uw onrustige ademhaling.'
'Kunt u niet iemand anders lastig vallen? Ik heb nogal haast. '
'Wie denkt u dat u voor u heeft? Nou, wie denkt u?'
'Ik ga weer verder met eten, als u het niet erg vindt.'
'Met die stokjes zeker. Ik ga even in uw tas kijken.'
'Pardon?'
'Politie. Uw tas openmaken graag.'
'Maar ik heb niks gedaan! Ik zit hier rustig te eten!'
(in portofoon) 'Assistentie gevraagd in sector B4. Verdachte gewapend met wurgstokjes.'
'Wurgstokjes? Man, je bent niet goed wijs. Chopsticks heten deze dingen, vraag maar bij de kassa. Hoe zou ik trouwens iemand moeten wurgen met twee miezerige houten stokjes?'
'Blijft u rustig zitten met uw handen op tafel.'
'Ik zát hier rustig, totdat u me kwam lastigvallen!'
'Meneer, ik doe alleen mijn werk. Als ik iemand met wurgstokjes in onze nationale luchthaven zie zitten, arresteer ik hem. Dat snapt u toch wel?'
'Arresteren? Wurgstokjes? Wat gebeurt hier allemaal?'
(de tweede agent arriveert en keert de tas om boven tafel)
'Wat zien we hier? Dit is serious shit. Een steekvoorwerp. Serious shit.'
'Een nagelknipschaartje! Om mijn nagels mee te knippen!'
'Meneer, ik zou niks zeggen als ik u was. Ik zou heel stil blijven zitten, want mijn collega houdt u onder schot.'
'...'
'En de klap op de vuurpijl, ja hoor, daar hebben we hem. Recht uit het terroristenhandboek. Meneertje is actief geweest op internet?'
'Mijn duikbril! Ik ga op vakantie!'
(in portofoon) 'Serious shit in sector B4. Code rood, volledige ontruiming.'
'Kunnen we dit gesprek niet opnieuw beginnen? Ik zat hier te eten. Met stokjes, mijn fout, het spijt me vreselijk. Voortaan vraag ik gewoon om mes en vork.'
(gealarmeerd) 'Zei u mes?'

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2690/Opmerkelijk/article/detail/3458764/2013/06/14/Man-met-duikbril-slaat-marechaussee.dhtml